نیاز به راهنمایی دارید؟
02166740488

بلاگ

معرفی بهترین مارک‌های لباس کار و ایمنی

نام نویسنده: زهرا نعمتی یزدی
معرفی بهترین مارک‌های لباس کار و ایمنی

لباس کار، به لباسی گفته می‌شود که افراد حین انجام کار آن را می‌پوشند. وظیفه اصلی این مدل لباس، حفظ بدن فرد در برابر خطرات احتمالی حین انجام کار است. همچنین لباس‌ کار باعث یک‌دست شدن لباس کارکنان و پرسنل یک مجموعه می‌شود که همین موضوع تاثیر خوبی در برندسازی سازمان‌ها دارد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که تمام لباس کارهای موجود در بازار از سلامت فرد محافظت نمی‌کنند. بلکه خرید لباس کار زمانی برای فرد کاربردی و مفید است که استانداردهای تولید لباس کار در آن رعایت شود و کیفیت پارچه و متریال‌ آن بالا باشد. چون پایین بودن کیفیت لباس کار سبب آسیب دیدن بدن فرد حین انجام کار می‌گردد.

در نتیجه افرادی که قصد خرید لباس کار برای کارکنان خود دارند باید لباسی را تهیه کنند که جزو برندهای برترو باکیفیت لباس کار باشد. زیرا لباس کارهای بدون نام و نشان، کیفیت پایینی دارند و امکان آسیب دیدن فرد با آن‌ها بالا است. به همین منظور ما در ادامه این مطلب قصد داریم ابتدا ویژگی‌های بهترین مارک‌‌های لباس کار و ایمنی را بیان کنیم و پس از آن لیستی از بهترین مارک‌ها را بررسی کنیم.

ویژگی‌های بهترین مارک لباس کار چیست؟

همانطور که در قسمت ابتدایی این مطلب بیان کردیم، لباس کار باید از یک مارک معتبر انتخاب شود. چون لباس‌هایی که نام و نشان تولیدکننده و برند آن‌ها مشخص نیست کیفیت و دوام مطلوبی ندارند. اما سوالی که معمولا در ذهن اکثر متقاضیان خرید لباس کار شکل می‌گیرد این است که بهترین مارک لباس کار چه ویژگی‌هایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بهترین مارک لباس کار دارای ویژگی‌های زیر است:

  • اولین ویژگی بهترین مارک‌های لباس کار این است که محصولات آن‌ها تنوع بالایی دارند. این برندها معمولا انواع مختلفی از لباس کار را که شامل لباس کار دوبنده، لباس کار یکسره، لباس کار دو تکه و… است را تولید و عرضه می‌کنند.
  • برندهای معتبر، برای هر شغل و فعالیتی یک لباس کار مخصوص تولید می‌کنند. مثلا لباس افرادی که با مواد شیمیایی و اسیدی سر‌و‌کار دارند باید در برابر این مواد مقاوم باشد یا لباس کار آتش‌نشانان باید نسوز باشد. همچنین در لباس کار مخصوص برقکاری نباید از زیپ و دکمه فلزی استفاده شود.
  • برای هر فردی متناسب با سایز اندام، لباس کار تولید می‌نمایند (لباس‌ها سایزبندی داشته باشند) تا فرد هنگام پوشیدن آن احساس راحتی داشته باشد.
  • مهم‌ترین ویژگی‌ بهترین مارک‌های لباس کار این است که کیفیت و دوام بالایی دارد. در نتیجه لباس تا یک بازه زمانی طولانی، قابل استفاده است.
  • قیمت لباس متناسب با کیفیت و کارایی آن است.
  • از دیگر ویژگی‌های مارک‌های خوب این است که قابل شستشو هستند و در اثر شستشو چروک یا غیرقابل استفاده نمی‌شوند.
  • بهترین برند‌ها برای تولید لباس کار از مواد اولیه مرغوب که شامل دکمه، نخ دوخت، زیپ و… است، استفاده می‌کنند.
بهترین مارک لباس کار چه ویژگی‌هایی دارد؟

نکات مهم خرید لباس کار

استفاده از لباس کار برای کارکنان ضرورت دارد و عملکرد و دوام لباس کار، به برند آن بستگی دارد. پس لازم است که مصرف کنندگان، هنگام خرید آن به یک‌سری موارد توجه کنند:

  • جنس پارچه لباس کار و کیفیت آن، اولین موردی است که باید به آن توجه شود. معمولا پارچه‌هایی همچون ویسکوز، پلی استر پنبه، فلامنت، کتان و… بهترین نوع پارچه برای لباس کار هستند.
  • مواد اولیه به کار رفته در تولید لباس کار باید کیفیت بالایی داشته باشند.
  • مدل لباس و نحوه دوخت آن باید متناسب با جنسیت فرد و نوع فعالیت آن باشد.
  • سایز لباس کار باید کاملا اندازه فرد باشد یعنی لباس نباید خیلی گشاد یا خیلی تنگ باشد.
  • طراحی و دوخت لباس باید به گونه‌ای باشد که فرد به راحتی بتواند آن را بپوشد.
  • افرادی که حرفه خاصی دارند یا دائما با مواد شیمیایی خاصی کار می‌کنند باید لباسی را انتخاب کنند که جنس آن در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاوم باشد.
  • کارکنانی که در محیط‌های مرطوب کار می‌کنند باید لباس ضد آب تهیه کنند.
  • افرادی که در مناطق سردسیر مشغول به کار هستند باید از لباس‌هایی استفاده کنند که عایق گرما و سرما باشد.

برای اطلاعات تکمیلی درباره نکات خرید لباس کار روی لینک زیر کلیک کنید.

اهمیت خرید لباس کار از بهترین برندهای بازار

برخی از مدیران سازمان‌ها و کارخانجات معمولا هنگام تهیه لباس کار برای کارکنان خود به برند لباس مورد‌نظر توجه نمی‌کنند. حتی گاهی لباس‌های بی‌نام و نشان را خریداری می‌کنند زیرا آن‌ها معتقدند که خرید لباس کار از بهترین برندها یک هزینه اضافه است. در صورتی که باید گفت که خرید لباس‌‌کارهای بی‌نام نشان سبب هدر رفتن سرمایه یک مجموعه می‌شود زیرا این مدل لباس‌ها به دلیل کیفیت پایین، دوام و عمر کوتاهی دارند.

در مقابل آن خرید لباس‌ کار از بهترین برندها فواید متعددی دارد:

  1.  به دلیل کیفیت و دوام بالا لباس کار، هزینه‌های مربوط به خرید یا تعمیر لباس کار تا حد زیادی کاهش می‌یابد. چون یک لباس با‌کیفیت تا یک بازه زمانی طولانی دوام دارد و به تعمیرات مکرر نیازی ندارد.
  2. از آنجایی که برندهای برتر لباس کار هنگام‌ تولید محصولات خود، استانداردها و قوانین را رعایت می‌کنند، میزان آسیب‌پذیری کارکنان با این مدل لباس‌ها بسیار کم است. در صورتی که لباس‌های بدون نام تجاری معتبر به دلیل کیفیت پایین، از بدن فرد محافظت نمی‌‌کنند.
  3. از دیگر فواید خرید لباس کار از بهترین برندها این است که تاثیر زیادی در برندسازی مجموعه مورد‌نظر دارد. چون برندهای برتر تولید کننده لباس کار، لباس‌های خود را به طور خاص و منحصر‌بفردی طراحی می‌کنند و همین‌ موضوع باعث می‌شود که نام تجاری مجموعه مورد‌نظر در ذهن مخاطبین باقی بماند.

بهترین مارک‌های لباس کار و ایمنی کدام است؟

به دلیل اهمیت و ضرورت استفاده از لباس کار حین انجام کار، برندها و شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا در حوزه تولید انواع مختلف لباس کار فعالیت دارند. معمولا لباس کار از نظر کاربرد و نوع طراحی آن به انواع مختلفی من جمله لباس کار یکسره، لباس کار دوتکه، جلیقه ایمنی، لباس کار نسوز، لباس اسید، لباس پزشکی لباس فرم و… تقسیم می‌شود.

تنوع بالای برندها باعث می‌شود که افراد هنگام خرید و تهیه لباس کار دچار سردرگمی شوند. در همین راستا ما در این بخش از این مطلب قصد داریم تا 15 برند ایرانی و خارجی که جزو بهترین مارک‌های لباس کار و ایمنی به حساب می‌آیند را معرفی کنیم:

۱- ایمن کلاسیک

ایمن کلاسیک یکی از بهترین تولیدکنندگان ایرانی لباس کار است که در زمینه طراحی و تولید انواع لباس کار فعالیت دارد. از آنجایی که بزرگترین هدف این برند، کسب رضایت مشتریان است، تمام سعی و تلاش خود را می‌کند تا انواع لباس کار را با بهترین مواد اولیه تولید کند و آن‌ها را با مناسب‌ترین قیمت به دست مصرف‌ کنندگان برساند. در نتیجه متقاضیان لباس کار می‌توانند انواع لباس کار را به صورت عمده و با قیمت مناسب تهیه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

۲- خضرا

برند ایرانی خضرا از سال ۱۳۵۶ تاکنون در حال فعالیت است. البته نام این برند در ابتدا دیبا نام داشت و سال ۱۳۹۶ به نام خضرا تغییر یافت. برند خضرا در حوزه تولید البسه پزشکی مانند روپوش پزشکی، ست‌های سبز یا آبی جراحی، البسه رستورانی و خدماتی فعالیت مشغول به کار است. کیفیت بالای لباس‌های کار این برند باعث شده تا بتواند از شرکت معتبر BRS آمریکا استانداردهای ISO و ISO ۱۳۴۸۵ را دریافت نماید. تمامی محصولات برند خضرا را از فروشگاه اینترنتی ایمن کلاسیک می‌توانید خریداری کنید.

۳- لاپکو

برند لاپکو از سال ۱۹۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است و جزو مشهورترین تولیدکنندگان لباس کار به حساب می‌آید. لباس‌های تولید شده این برند بیشتر برای کارکنان پالایشگاه‌های نفت و گاز، نیروگاه‌های برق و پتروشیمی مناسب است. کیفیت بالای لباس‌ها و محافظت از بدن کارکنان در برابر مواد شیمیایی علت اصلی رضایت مشتریان برند لاپکو است.

۴- پرومکس

برند پرومکس یک برند چینی است که انواع لباس‌ کار ضد اسید یکسره و دو تکه را تولید می‌کند. لباس‌های تولید شده توسط این برند، از بدن فرد در برابر مواد شیمیایی و اسیدی محافظت می‌نمایند و مانع رسیدن این مواد به پوست بدن فرد می‌شوند. به همین جهت افرادی که با مواد اسیدی و شیمیایی سر‌وکار دارند باید از تولیدات این برند استفاده کنند.

۵- رانگلر

فعالیت برند رانگلر از سال ۱۹۴۷ آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد. این شرکت با استفاده از فناوری‌های روز دنیا توانسته لباس‌هایی تولید کند که در برابر حریق مقاومت داشته باشند. به طور کلی می‌توان گفت که برند رانگلر در زمینه تولید ضد آتش پیشگام است.

۶- تاکونی

برند TACCONI یک برند ایتالیایی است که بیشتر در زمینه تولید لباس‌های آلومینیومی نسوز فعالیت دارد. لباس‌های آلومینیومی نسوز نیز مانند سایر لباس‌های مخصوص و حرفه‌ای دارای استاندارد‌های مخصوصی هستند. مثلا این نوع لباس‌ها باید به صورت لایه لایه باشند و جنس لایه بیرونی آن از جنس الیاف نسوز فایبرگلاس با پوشش بازتاب کننده امواج گرمایی باشند که شرکت TACCONI تمام این موارد را به خوبی رعایت می‌کند. در همین راستا این برند ایتالیایی توانسته تاییدیه استاندارد CE اروپا را دریافت نماید.

۷- پاور

برند پاور از دیگر برندهایی است که نام آن باید در لیست بهترین مارک‌های لباس کار و ایمنی قرار بگیرد زیرا این شرکت از بهترین و با‌کیفیت‌ترین پارچه‌ها و متریال در تولید انواع لباس کار دو تکه و انواع دیگر لباس کار استفاده می‌کند. همچنین برای هر شغل و فعالیتی متناسب با نیازهای آن لباس کار طراحی و تولید می‌نماید.

۸- IST

برند IST یکی از برندهای نام آشنا کشور ترکیه است که با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا، انواع لباس کار تخصصی مانند لباس آتش نشانی و غواصی را تولید و عرضه می‌کند. از آنجایی که این شرکت تمام قوانین و استانداردهای لازم را برای تولید انواع لباس کار لحاظ می‌کند، توانسته گواهی EN1149-5 و EN 469 و استاندارد CE را دریافت نماید.

۹- دیکیز

برند دیکیز برای اولین بار در سال ۱۹۲۲ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد. ویلیامسون و دیکیز پروداکشنز که پسر عمو بودند موسسان اولیه این برند نام آشنا هستند. دفتر اصلی این برند آمریکایی در ایالت تگزاس واقع شده است اما به دلیل کیفیت بالای محصولات تولید شده توسط این برند، در حال حاضر محصولات آن در اکثر کشورهای نمایندگی فعال دارد و محصولات آن عرضه می‌شود.

۹- بلورک

بلورک از جمله برندهای تولید کننده لباس کار و صنعتی است که نام آن باید در لیست قرار بگیرد. تولیدات و محصولات این برند کیفیت مطلوبی دارند و طول عمر آن‌ها بالا است. علاوه‌بر لباس‌های صنعتی معمولی، برند بلورک در زمینه تولید لباس‌های کار ضد آتش نیز تخصص دارد.

۱۰- میکانگ

برند میکانگ یک شرکت چینی است که در حوزه تولید لباس‌های ضد گاز و ضد آتش فعالیت دارد. کلیه لباس‌های تولید شده توسط این برند دارای تاییدیه CE اروپا هستند و در برابر حرارت بالا و گازهای سمی مقاومت خوبی دارند و از آسیب دیدن بدن فرد جلوگیری می‌کنند. به دلیل اهمیت بالایی که برند میکانگ به محصولات خود می‌دهد این برند نیز در لیست بهتر برندهای لباس کار قرار گرفته است. برای خرید عمده انواع لباس کار میکانگ، می‌توانید از طریق فروشگاه ایمن کلاسیک اقدام کنید.

۱۲- تایوک

تایوک Tyvek در اصل نام تجاری الیاف پلی اتیلن با چگالی بالا است و در واقع نام “Tyvek” یک علامت تجاری ثبت شده مخصوص شرکت شیمیایی چند ملیتی آمریکایی DuPont است. به همین منظور لباس کارهای یکبار مصرف که از جنس پلی اتیلن هستند و بیشتر برای محیط‌های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با نام لباس کار تایوک شناخته می‌شوند.

۱۳- Orselow

برند Orselow یکی دیگر از برندهایی است که در زمینه تولید لباس کار فعالیت دارد. تولید انواع لباس‌های حرفه‌ای و خلبانی تخصص اصلی این شرکت به شمار می‌رود‌. در واقع باید گفت که به دلیل خاص بودن شغل خلبانی، لباس مخصوص آن نیز باید یک‌سری ویژگی‌ها داشته باشد و تولید آن طبق استاندارد‌های جهانی صورت بگیرد. در نتیجه برند Orselow محصولات خود را بر اساس استاندارد‌های تعیین شده تولید می‌نماید و همین موضوع باعث محبوبیت آن شده است.

۱۴- Carhartt

 شرکت Carhartt یکی از شناخته‌ شده‌ترین شرکت‌های تولید کننده لباس کار است. این شرکت از سال ۱۸۸۸ میلادی تا امروز در زمینه تولید لباس و کفش کار فعالیت دارد. بزرگترین افتخار این برند، کسب رضایت حداکثری از مشتریان و مصرف کنندگان است زیرا از ابتدای فعالیت تا امروز تمام تلاش خود را کرده تا محصولاتی با‌کیفیت را تولید و عرضه نماید.

لباس کار ایرانی بخریم یا خارجی؟
لباس کار ایرانی بخریم یا خارجی؟

لباس کار ایرانی بخریم یا خارجی؟

در حال حاضر انواع‌ شرکت‌ها و برندهای داخلی و خارجی در زمینه حوزه تولید لباس کار مشغول به کار هستند. در همین راستا یکی از چالش‌هایی که افراد حین خرید لباس کار با آن مواجه می‌شوند این است که آیا لباس کار ایرانی بهتر است یا خارجی؟ بهترین مارک‌های لباس کار و ایمنی ایرانی است یا خارجی؟ در پاسخ به این سوال نمی‌توان یک نتیجه‌گیری کلی اعلام کرد و این نکته را بیان کرد که اجناس ایرانی درجه یک هستند و اجناس خارجی کیفیت ندارند یا بالعکس اجناس خارجی درجه یک هستند اما اجناس ایرانی کیفیت پایینی دارند. بلکه باید گفت که خارجی یا ایرانی بودن لباس کار، اهمیت چندانی ندارد. در واقع هنگام انتخاب لباس کار باید به نکات زیر توجه کرد:

  1. اولین نکته‌ای که خریداران باید به آن توجه کنند، کیفیت و دوام پارچه به کار رفته در لباس کار است. یعنی بدون در نظر گرفتن برند لباس، کیفیت پارچه را بررسی کنند و لباسی را انتخاب نمایند که کیفیت پارچه آن بهتر است.
  2. از دیگر نکات مهم انتخاب لباس کار، قیمت آن است. در واقع افراد باید با توجه به بودجه‌ای که دارند برند لباس کار خود را انتخاب کنند. محصولات خارجی معمولا گران‌تر از محصولات ایرانی هستند زیرا هزینه گمرک و ارسال نیز به آن‌ها اضافه می‌شود. پس افرادی که بودجه زیادی ندارند بهتر است به سراغ برندهای با‌کیفیت ایرانی بروند.
  3. نکته دیگری که باید بیان کنیم این است که بسیاری از برندهای تولید کننده لباس کار خارجی، لباس کارهای خود را بر اساس فرهنگ و شرایط آب‌وهوایی خود تولید می‌کنند. در نتیجه لباس‌های آن‌ها با فرهنگ و شرایط آب‌وهوایی ایران سازگار نیست. پس لازم است که افراد به سراغ برندی بروند که محصولات آن با فرهنگ و شرایط اقلیمی کشور، همخوانی داشته باشد.

کلام آخر؛ بهترین مارک‌های لباس کار و ایمنی را از کجا بخریم؟

در این مطلب ۱۵ مورد از بهترین مارک‌های لباس کار و ایمنی را معرفی کردیم و گفتیم تهیه لباس کاری که جزو برندهای برتر باشد، اهمیت زیادی دارد. اما در آخر باید گفت که آشنایی با بهترین مارک لباس کار کافی نیست بلکه معتبر بودن فروشگاهی که قرار است لباس کار از آن تهیه شود نیز به اندازه برند آن اهمیت دارد. چون نمونه‌های تقلبی یا فیک تمام برندهای مشهور دنیا در بازار موجود است. محصولات فیک کیفیت بسیار پایینی دارند و برای فرد خطر آفرین نیز هستند. در نتیجه افرادی که به دنبال بهترین مارک‌های لباس کار و ایمنی هستند، حتما باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه نمایند.

ایمن کلاسیک از جمله فروشگاه‌های مطمئن و معتبری است که افراد برای خرید انواع لباس کار و تجهیزات ایمنی فردی می‌توانند به آن مراجعه کنند. چون از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون توانسته تجربه خوبی در این زمینه کسب کند. همچنین این شرکت یک تیم تحقیق، توسعه و فروش قوی برای تامین بهترین تجهیزات ایمنی کار و عرضه آن‌ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من