نیاز به راهنمایی دارید؟
02166740488

بلاگ

لیست بهترین مارک‌های کفش کار

نام نویسنده: زهرا نعمتی یزدی
لیست بهترین مارک‌های کفش کار

کفش کار و ایمنی یکی از ضروری‌ترین تجهیزات ایمنی است که افراد حین انجام کار باید از آن استفاده کنند. چون استفاده از کفش مناسب می‌تواند میزان آسیب‌‌های احتمالی را تا حد زیادی کاهش دهد. از آنجایی‌که شرایط محیط‌های کاری و صنعتی با یکدیگر متفاوت است؛ کفش‌های ایمنی در انواع مختلف کفش کار پرسنلی، کفش و پوتین ایمنی، کفش ایمنی عایق برق، کفش نسوز و… تولید می‌شوند. شرکت‌های مختلف زیادی در سراسر دنیا انواع کفش ایمنی و کفش کار را تولید می‌کنند. ازاین‌رو، تنوع نوع و مارک‌ کفش‌های ایمنی باعث سردرگمی خریداران می‌شود. در این مطلب قصد داریم به موضوعاتی همچون تاثیر برند در کیفیت، ویژگی‌های یک کفش مارک، راهنمای خرید، معرفی بهترین مارک کفش کار و… بپردازیم.

آیا برند کفش ایمنی تاثیری در کیفیت آن دارد؟ 

کیفیت و دوام کفش‌های ایمنی و کفش‌های کار به میزان مرغوب بودن متریال به کاررفته در ساخت کفش و رعایت استانداردهای آن بستگی دارد. در واقع چنانچه جنس رویه، زیره و سرپنجه‌های کفش مرغوب باشد و استانداردهای لازم رعایت شود، کفش کیفیت بالایی خواهد داشت. معمولا برندها و شرکت‌هایی که نام آن‌ها در لیست بهترین مارک کفش کار قرار دارد به منظور جلب اعتماد مشتریان، حفظ اعتبار برند و جذب مشتری بیشتر برای ساختن محصولات خود از بهترین متریال استفاده می‌کنند و اصول و استانداردها را رعایت می‌نمایند. پس می‌توان نتیجه گرفت که برند کفش در کیفیت آن تاثیر گذار است.

البته در موارد بسیار اندک و محدود، در بازار دیده شده است؛ کفش‌هایی متعلق به یک برند خاص نیستند اما کیفیت بالایی دارند. چون سازنده از متریال درجه یک در ساخت کفش استفاده کرده و به استاندارد‌ها پایبند بوده است. ولی این را هم باید گفت که ریسک انتخاب کفش‌هایی که برند مشخصی ندارند یا ناشناخته هستند کمی بالاست و امکان بی‌کیفیت بودن یا استاندارد نبودن آن‌ها وجود دارد.

به‌طورکلی افرادی که تبحر خاصی در تشخیص کفش با‌کیفیت از بی‌کیفیت را دارند می‌توانند این ریسک را انجام دهند و به سراغ کفش‌های بدون برند هم بروند. اما افرادی که دانش و تجربه خاصی در زمینه خرید کفش کار ندارند فقط باید از برندهای مشهور و شناخته شده کفش تهیه کنند زیرا امکان بی‌کیفیت بودن و استاندارد نبودن انواع کفش‌ کار برندهای مشهور بسیار پایین است. 

ویژگی‌های بهترین مارک‌های کفش کار

  1. مقاومت در برابر ساییدگی: اولین ویژگی که اکثر کفش‌های کار مارک دارند دوام بالا در برابر ساییدگی است زیرا برای ساخت قسمت زیرین کفش‌های کار از پلی اورتان استفاده می‌شود.
  2. داشتن محافظ پنجه‌ ی فولادی: استقامت بالای کفش در برابر برخورد با اجسام سخت از دیگر ویژگی‌های کفش‌های کار مارک به شمار می‌رود. معمولا به منظور حفاظت پا در مواقع برخورد اجسام و اشیاء سنگین قسمت جلوی کفش را از فولاد یا فلز می‌سازند.
  3. داشتن رویه ضد آب: در برخی از مشاغل افراد با آب یا سایر مایعات سروکار دارند. تماس برخی از این مایعات با پوست پا خطرناک است. به همین منظور رویه کفش را از مواد ضد آب می‌سازند.
  4. راحت بودن کفش: احساس راحتی پا در حین استفاده از کفش ایمنی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که کفش‌های مارک دارند. چون افراد در طول روز به مدت طولانی از کفش کار استفاده می‌کنند.
  5. داشتن نوک پنجه ضد لغزش: کفش کارکنانی که با مواد لغزنده مانند روغن و نفت سر‌وکار دارند باید به گونه‌ای باشد که از لیز خوردن آن‌ها هنگام راه رفتن جلوگیری کند.
  6. برخورداری از زیره ضد نفوذ اجسام تیز: از دیگر ویژگی‌های برخی از کفش‌های کار این است که اجسام تیز مانند میخ و خرده شیشه به داخل آن‌ها نفوذ نمی‌کند.
  7. داشتن زیره ضد الکتریسیته: برقکارها و کارکنانی که در محیط‌های دارای الکتریسیته هستند باید از کفش‌های عایق و ضد الکتریسیته استفاده نمایند.
  8. گرم‌ نگه داشتن پا: در محیط‌هایی که دمای هوا بسیار سرد و درجه هوا منفی است کفش باید پا را گرم نگه دارد و از یخ زدن یا سرمازدگی پاها جلوگیری کند.
  9. طول عمر بالا: از دیگر ویژگی‌هایی که کفش مارک دارند استحکام و طول عمر بالای آن‌ها است زیرا در ساخت آن‌ها معمولا از چرم گاو یا بوفالو استفاده می‌شود.
  10. مقاومت در برابر آتش: معمولا در بسیاری محیط‌های صنعتی احتمال آتش سوزی بسیار بالا است. بنابراین در خرید کفش و پوتین ایمنی باید دقت کرد که نسبت به آتش مقاومت خوبی داشته باشد تا از سوختن پاها جلوگیری کند. 
لیست بهترین کفش کارهای ایرانی و خارجی
لیست بهترین کفش کارهای ایرانی و خارجی

لیست بهترین کفش کارهای ایرانی و خارجی 

“پا” یا به تعبیر پزشکان قلب دوم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن به شمار می‌رود زیرا وظایف مهمی مثل حفظ تعادل بدن و راه رفتن را به عهده دارد. از طرفی باید گفت که این عضو مهم در محیط‌های کاری و حین انجام کار بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. پس باید به وسیله کفش کار یا کفش ایمنی مناسب از آن به خوبی محافظت کرد. چون آسیب دیدن پا حین انجام کار برابر از کار افتادن و آسیب دیدن کل بدن است. به همین دلیل برندها و تولیدکنندگان مختلفی در سراسر دنیا مشغول به تولید کفش ایمنی و کفش کار مناسب هستند که در ادامه لیستی از بهترین مارک کفش کار را جمع آوری کرده‌ایم.

۱- کاوه

شرکت ایمنی صنعتی کاوه تبریز یکی از بهترین تولیدکنندگان کفش ایمنی به شمار می‌رود زیرا سطح کیفی محصولات آن بالا است. همچنین این شرکت ایرانی افتخارات متعددی مانند اخذ گواهي استاندارد ملي ايران، اخذ گواهي كيفيت اروپا CE، اخذ گواهي كيفيت و تنديس برند برتر از انجمن كيفيت ايران، اخذ گواهي ISO 10002 براي مشتري مداري را در کارنامه خود دارد.

۲- اسکیچرز 

برند اسکیچرز را اغلب مردم سراسر دنیا با کفش‌های اسپرت و ورزشی می‌شناسند اما لازم به ذکر است که این برند نام آشنا در زمینه تولید کفش ایمنی هم فعالیت دارد. کیفیت مطلوب، راحتی، زیبایی، قیمت مناسب، مقاومت و طول عمر بالا از جمله ویژگی‌های بارز کفش‌های ایمنی اسکیچرز به شمار می‌رود.

۳- فرزین

گروه صنعتی کفش فرزین جزو تولید کنندگان قدیمی کفش به شمار می‌رود که به دلیل تولید کفش‌های با‌کیفیت نام آن باید در لیست بهترین مارک کفش کار قرار بگیرد. این شرکت با بهره‌گیری نیروهای متخصص، به کارگیری ماشین آلات مدرن و بهره بردن از تکنولوژی و فناوری‌هتی روز دنیا توانسته با برترین برندهای جهان به رقابت بپردازد. در واقع باید گفت که کیفیت محصولات این برند باعث شده تا علاوه‌بر متقاضیان داخلی از کشورهای آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای همسایه نیز متقاضی داشته باشد.

۴-  ردوینگ

برند امریکایی ردوینگ از سال ۱۹۰۵ فعالیت خود را آغاز کرده و سربازان در جنگ‌های جهانی اول و دوم از محصولات این برند استفاده می‌کردند. در نتیجه می‌توان گفت ردوینگ یکی از با‌سابقه‌ترین تولیدکنندگان کفش کار و ایمنی است که هنوز هم فعالیت دارد و بسیاری از کارفرمایان از سراسر دنیا طرفدار محصولات آن هستند. انواع کفش ایمنی با سرپنجه کامپوزیت، فولادی و آلومینیومی از جمله محصولات این برند به شمار می‌روند. 

۵- پای آرا

شرکت کفش پای آرا تبریز تولید کننده انواع کفش‌های ایمنی پرسنلی است و با داشتن ۶۰ سال تجربه در زمینه تولید کفش، جزو پیشکسوتان این صنعت به حساب می‌آید. خط تولید شرکت پای آرا به دو صورت ماشینی و دست‌دوز است که در خط تولید ماشینی روزانه ۵۰۰۰ جفت و در خط تولید دستی روزانه ۶۰۰ جفت کفش تولید می‌شود . اخذ استاندارد ایزو 9001-2015، دریافت نشان استاندارد ملی ایران و کسب مقام واحد نمونه کیفی از سوی اداره استاندارد از جمله افتخارات این مجموعه به شمار می‌رود. 

۶- کاترپیلا

کمپانی کاترپیلار که بیشتر با کلمه اختصاری CAT شناخته می‌شود یکی از مشهور برندهای تولید کننده کفش ایمنی است. استفاده از متریال مرغوب و رعایت استانداردهای جهانی در ساخت کفش باعث شده که محصولات این برند، کیفیت و دوام بالایی داشته باشند. به همین دلیل اکثر کارفرمایان در سراسر دنیا محصولات نام این برند را در لیست انتخابی خود قرار می‌دهند.

۷- پاتن

شرکت کفش پاتن پدیده یکی از برندهای مشهور ایرانی است که در زمینه تولید کفش ایمنی فعالیت دارد. این شرکت با استفاده ماشین آلات و دستگاه‌های پیشرفته و همچنین رعایت استانداردهای بین المللی توانسته محصولات با‌کیفیتی را تولید کند. در واقع کیفیت بالای کفش‌های پاتن باعث شده تا هم در بازار داخلی و هم در بازار بین خارجی طرفدار داشته باشد.

 ۸- سیفتی جاگر

برند بلژیکی سیفتی جاگر سال سابقه درخشان در زمینه تولید کفش ایمنی دارد و جزو برندهای جهانی و شناخته شده است. در نتیجه نام آن باید در لیست بهترین مارک کفش کار قرار بگیرد. سیفتی جاگر با استفاده از بروزترین تجهیزات و جدیدترین فناوری‌ها روز دنیا انواع رکفش‌های ایمنی، صنعتی و مهندسی را طراحی و تولید می‌نماید.

۹- التن

برند آلمانی التن از جمله برند‌های معتبر و شناخته شده کفش‌ کار و ایمنی است زیرا اولین برند اروپایی بود که به جای کفش‌های چوبی کفش‌های چرمی را تولید نمود. این از سال ۱۹۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان نیز در این حوزه فعالیت دارد. مقاومت زیره کفش در برابر نفوذ اشیاء به داخل آن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش‌های برند التن است که باعث تمایز محصولات این برند نسبت به سایر برندها شده است. 

۱۰- کین 

شرکت کین که شعار آن «نوآوری ترکیبی» است از دیگر برندهای مطرح جهانی بوده که در زمینه تولید کفش‌های ایمنی، پیاده‌روی و ورزشی فعالیت دارد. استفاده از متریال با‌کیفیت در ساخت کفش‌های ایمنی شرکت کین باعث شده تا محصولات این برند بتوانند در شرایط سخت  کاری از پاهای فرد محافظت کنند.

۱۱- تیمبرلند

تیمبرلند برند دیگری بوده که نام آن باید در لیست معرفی بهترین مارک کفش کار قرار بگیرد. چون شرکت تیمبرلند تمامی اصول و استانداردهای ساخت کفش ایمنی را به خوبی رعایت می‌کند. به همین دلیل کفش‌های تولید این برند قادر به محافظت از پاها در حین انجام کار هستند.

۱۲- یووکس

شرکت آلمانی یووکس از سال ۱۹۸۰ فعالیت خود را شروع کرده است. این شرکت در ابتدای فعالیت خود فقط عینک آفتابی تولید می‌کرد اما رفته رفته و به تدریج تولید محصولات حوزه ورزشی و تجهیزات ایمنی را نیز آغاز نمود. تجهیزات ایمنی شرکت یووکس شامل عینک محافظ چشم، کلاه، دستکش محافظ و کفش کار ایمنی می‌شود.

۱۳- Lehigh

برند آمریکایی Lehigh  آخرین برندی است که در این مطلب به عنوان بهترین مارک کفش کار معرفی می‌کنیم. کفش‌های ایمنی برند Lehigh معمولا در برابر جریان الکتریسیته تا ۴۰۰ کیلوولت و برق فشار قوی مقاومت خوبی دارند و از برق گرفتگی افراد جلوگیری می‌کنند.

راهنمای خرید بهترین کفش ایمنی خارجی و ایرانی

  1. مراجعه به یک فروشگاه معتبر: به عنوان نکته اول باید گفت خریدارانی که به دنبال بهترین کفش ایمنی هستند حتما به یک فروشگاه فیزیکی یا اینترنتی معتبر و دارای مجوز مراجعه نمایند.
  2. توجه به اندازه و سایز کفش: فیت بودن سایز کفش با سایز پای فرد از جمله نکات مهم خرید کفش ایمنی به حساب می‌آید. چون در صورتی که کفش بزرگ  یا کوچک باشد فرد حین استفاده احساس ناراحتی می‌کند.
  3. توجه نوع کفش: کفش‌های ایمنی و کار در انواع مختلف کفش پوتین ایمنی، کفش کار پرسنلی، کفش ایمنی عایق برق و… وجود دارند. در نتیجه خریداران با توجه به نوع فعالیت خود و نیازی که دارند مدل آن را انتخاب نمایند. مثلا کفش ایمنی عایق برق برای برقکارها و افرادی که با الکتریسیته سرو‌کار دارند مناسب است.
  4. توجه به علائم یا حروف اختصاری درج شده بر روی کفش: معمولا بر روی کفش یا جعبه آن یک‌سری علائم یا حروف اختصاری درج شده که هر یک از آن‌ها مفهوم خاصی دارند. از آنجایی که دانستن این علائم برای خریداران ضروری است در ادامه به معنا و مفهوم هر کدام اشاره شده است: 
  • PU:  جنس کفی کفش از پلی یورتان است.
  • PR: کفش در برابر سوراخ شدن مقاومت دارد.
  • CP و ED: کفش در برابر الکتریسیته مقاومت دارد.
  • ergo: کفش ضد بو و آنتی باکتریال است.
  • slip resistant: کفش ضد لغزش است .
  • Wr: کفش ضد آب است.
  • SRX: از تکنولوژی روز دنیا در ساخت کفش استفاده شده تا کف آن ضد لغزش باشد.
  1. داشتن گارانتی: معمولا تمامی کفش‌های ایمنی استاندارد دارای گارانتی هستند. به همین دلیل هنگام خرید به این مسئله نیز باید توجه کرد.
  2. برند کفش: معتبر بودن برند کفش از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد.
کفش ایمنی ایرانی بخریم یا خارجی؟

کفش ایمنی ایرانی بخریم یا خارجی؟

سردرگم ماندن بین انتخاب برند ایرانی یا خارجی یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که افراد حین خرید کفش و سایر تجهیزات ایمنی با آن مواجه می‌شود. به همین منظور یکی از پرتکرارترین سوالات آن‌ها این است که کفش ایمنی ایرانی بخریم یا خارجی؟

در رابطه با پاسخ این سوال باید گفت که برای طراحی و ساخت هر یک از انواع کفش‌های ایمنی، یک‌سری اصول و استانداردهای جهانی تعریف شده که شرکت‌های سازنده موظف به رعایت آن‌ها هستند‌. به عنوان مثال در ساخت کفش ایمنی عایق برق، نباید از مواد رسانا مانند فلز یا فولاد استفاده شود. در نتیجه نمی‌توان با صراحت اعلام کرد که برندهای خارجی بهتر از برندهای ایرانی هستند یا بالعکس برندهای ایرانی کیفیت بهتری نسبت به برندهای خارجی دارند‌.

با این تفاسیر ایرانی یا خارجی بودن مارک کفش ایمنی اهمیت زیادی ندارد بلکه رعایت استانداردهای بین المللی در ساخت کفش، کیفیت متریال به کار برده شده در کفش، کاربرد کفش، گارانتی و قیمت آن مهم است. به بیان دیگر خریداران هنگام انتخاب ابتدا باید موارد گفته شده را در نظر بگیرند و کفشی را انتخاب کنند که استاندارد باشد و متریال به کار رفته در آن درجه یک باشد‌.

سخن پایانی

در این مطلب ۱۳ برند ایرانی و خارجی که تولید کننده کفش ایمنی و کفش کار هستند را معرفی کردیم زیرا تنوع مارک‌های تولید کننده کفش ایمنی سبب سردرگمی افراد حین خرید می‌شود. همچنین به دلیل ضرورت و اهمیت استفاده از کفش ایمنی حین انجام کار  موضوعاتی همچون تاثیر برند در کیفیت کفش،  ویژگی‌های یک کفش مارک، راهنمای خرید بهترین کفش و… را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم با خواندن این مطلب هیچ ابهامی در خرید کفش کار ایمنی نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من