نیاز به راهنمایی دارید؟
02166740488

بلاگ

راهنمای کامل خرید لباس کار باغبانی از کارگاه تولیدی

نام نویسنده: زهرا نعمتی یزدی
راهنمای کامل خرید لباس کار باغبانی از کارگاه تولیدی

خرید لباس کار باغبانی یکی از تجهیزات مهم است که برای حفظ ایمنی و راحتی بیشتر در انجام فعالیت‌های باغبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوشیدن این البسه به شما کمک می‌کند تا بتوانید کاملاً آزادانه و بدون نگرانی از بابت آسیب دیدن پوست خود به گل‌ها و گیاهان رسیدگی نمایید. لباس‌های باغبانی طراحی شده‌اند تا از بدن شما در برابر عوامل آسیب‌زا مانند آفات گیاهی، زنبورها، کودهای شیمیایی و جانوران خزنده محافظت کنند. بنابراین به هنگام انتخاب این پوشاک باید البسه‌ای را برگزینید که ویژگی‌های خاصی داشته باشد.

بهترین گزینه برای خرید لباس کار باغبانی، کارگاه‌های تولیدی مخصوصی است که خط تولید مجزا برای لباس کار باغبانی دارند. در کارگاه‌های تولیدی لباس‌ کار باغبانی، لباس کارهایی تولید می‌شود که در برابر نفوذ آب مقاوم است. پارچه لباس ضخیم است و قابلیت شستشو دارد. اگر نمی‌دانید در هنگام خرید لباس کار باغبانی از تولیدی چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهید، مقاله جامع‌ترین راهنمای خرید لباس کار باغبانی از کارگاه تولیدی برای شما نوشته شده است. تا انتها این مطلب، همراه ایمن کلاسیک باشید.

لباس کار باغبانی چیست و چه کاربردی دارد؟ 

لباس کار باغبانی، پوشاک مخصوصی است که جهت انجام فعالیت‌های کشاورزی و باغبانی طراحی شده است. ست لباس کار باغبانی معمولاً از شلوارهای محکم و مقاوم به همراه پیراهن‌های راحت تشکیل می‌شود. حال ممکن است که شلوار و پیراهن به صورت سرهم دوخته شده یا این‌که از هم جدا باشند. با توجه به این‌که معمولاً گیاهان و درختان در فضای آزاد کشت و پرورش داده می‌شوند، لباس باغبانی باید متناسب با محل زندگی کاربر و شرایط آب و هوایی آن باشد. برای مثال در مناطق سردسیر یا فصل زمستان انتخاب لباس‌هایی که از الیاف گرم و ضخیم تهیه شده‌اند و همچنین خرید لباس‌های مناسب برای باران توصیه می‌شود. چنانچه در مناطق سردسیر سکونت داشته باشید، احتمالا لازم است تا برای فصل زمستان یک دست لباس کار زمستانی نیز خریداری کنید.

باغبان‌ها معمولاً در فضای آزاد یا محیط‌های گلخانه کار می‌کنند. ازاین‌رو همواره خطر نیش حشرات، تماس پوست با کودهای شیمیایی، نفوذ سموم و برخورد با اشیای تیز وجود دارد. یکی از کاربردهای لباس باغبانی محافظت از بدن کاربر در برابر این آسیب‌ها است. کاربرد دیگر لباس کار باغبانی این است که امکان حمل تجهیزات و ابزارآلات باغبانی همچون قیچی باغبانی، چاقوی پیوند و… را در اختیار افراد قرار می‌دهد. زیرا برای این پوشاک جیب‌های بزرگی لحاظ می‌شود تا باغبان بتواند به راحتی وسایل مورد نیاز خود را در آن بگذارد.

ملزومات لباس کار باغبانی 

شاید تصور کنید که لباس باغبانی تنها شامل پیراهن و شلوار مخصوصی است که کاربر می‌پوشد. درصورتی‌که پوشاک مخصوص کشاورزان و باغداران اقلام جانبی متعددی دارد. به طور کلی ملزومات لباس کار باغبانی شامل موارد زیر هستند.

۱- پیراهن و شلوار باغبانی

البسه باغبانی اغلب به رنگ سبز و به صورت لباس کار دو تکه یا سرهم تولید می‌شوند. این پوشاک به دلیل جنس پارچه به کار رفته در آن‌ها می‌توانند از بدن شما در برابر خارهای گیاهان و سایر عوامل محیطی محافظت کنند. پارچه شلوار و پیراهن باغبانی از مواد باکیفیت و بادوام تهیه می‌شوند. به‌همین دلیل در مقابل شستشوی مکرر مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

۲- چکمه باغبانی

کفش کار باغبانی، چکمه، یکی از اصلی‌ترین تجهیزاتی است که برای انجام امور کشاورزی و باغبانی به آن نیاز خواهید داشت. هدف از پوشیدن چکمه این است که از پای خود در برابر اجسام تیز و خار و خاشاک محافظت کنید و از تماس پا با آب جلوگیری می‌شود. چکمه باغبانی کمک می‌کند که به هنگام انجام کار از پیچ خوردن پا نیز پیشگیری شود. خرید چکمه باغبانی مناسب اجازه نمی‌دهد که بیماری‌هایی مانند میخچه و عفونت‌های قارچی را تجربه کنید. 

بسته به شرایط کاری، می‌توانید انواع ساق بلند یا ساق کوتاه چکمه باغبانی را خریداری نمایید. مثلاً اگر در دامداری‌ یا استخرهای پرورش ماهی فعالیت دارید، بهتر است چکمه ساق بلند را در لیست خرید خود قرار دهید. این مدل از چکمه‌ها علاوه‌بر این‌که قسمت‌های ساق را می‌پوشانند تا زانوی کاربر نیز بالا می‌آیند. به‌همین دلیل از تمام قسمت‌های پا محافظت می‌کنند. 

یک چکمه باغبانی خوب باید به هنگام استفاده طولانی مدت کاملاً راحت باشد، در ضمن عایق مناسبی در برابر نفوذ آب محسوب شود. دوام بالا و مقاومت در مقابل پارگی نیز از دیگر خصوصیات محصولات باکیفیت هستند.

۳- دستکش باغبانی

بسیاری از کسانی که در حوزه باغداری مشغول به کار هستند، دستانی زبر و زمخت دارند. بنابراین، برای این‌که بتوانید از دستان خود در برابر خار و خاشاک، کودها و سموم شیمیایی محافظت کنید، باید به فکر تهیه یک دستکش کار با کیفیت باشید. برای این‌که بتوانید یک دستکش باغبانی خوب را تهیه نمایید، لازم است ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • دستکشی را بخرید که وزن سبکی داشته باشد.
  • در برابر نفوذ رطوبت مقاومت مطلوبی از خود نشان دهد.
  • ضخامت دستکش باغبانی نباید خیلی زیاد باشد؛ زیرا ضخیم بودن آن باعث می‌شود که نتوانید دستان خود را به چابکی حرکت دهید.
  • متریال به کار رفته در دستکش باغبانی باید در برابر مواد شیمیایی مانند کود، سوراخ شدن، پارگی و سایش مقاوم باشد.
  • طراحی محصول باید ارگونومیک باشد تا از خستگی دست کاربر جلوگیری کند.

۴- کلاه باغبانی

یکی دیگر از اقلام لباس کار باغبانی کلاه‌های مخصوص است. استفاده از این ابزار به ویژه در مناطقی که تابش نور آفتاب شدید است، اهمیت بسیار زیادی دارد. یک کلاه باغبانی خوب باید ضمن سبک بودن به راحتی روی سر قرار بگیرد؛ علاوه‌برآن مقاومت بالایی در مقابل اشعه آفتاب داشته باشد. یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کلاه باغبانی نوع حصیری است که به دلیل وزن سبک کاربرد بالایی دارد. پرورش دهندگان زنبور عسل نیز بهتر است که از کلاه‌های ویژه که دارای بخش‌های محافظ سر و صورت برای جلوگیری از نیش زدن حشره هستند، استفاده نمایند.

دوخت انواع لباس کار باغبانی در کارگاه تولیدی

ویژگی هایی که در هنگام خرید لباس کار باغبانی از کارگاه تولیدی باید به آن توجه کنید

هدف از پوشیدن لباس کار باغبانی این است که بتوانید از خود در برابر خطرات احتمالی مانند کودهای شیمیایی، فرو رفتن اشیای تیز در بدن و… محافظت کنید. با توجه به اهمیت این تجهیزات در حفظ ایمنی لازم است که به هنگام خرید لباس کار باغبانی ویژگی‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

۱- بررسی مواد اولیه در دوخت و تولید لباس

منظور از مواد اولیه پارچه، نخ، دکمه، زیپ و هر چیز دیگری است که برای دوخت لباس کار باغبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است هنگام خرید پوشاک محصولی را برگزینید که بهترین متریال در ساخت آن به کار برده شده باشد. توجه به این ویژگی موجب می‌شود که لباس به مدت طولانی دوام بیاورد و تا چندین سال شما را از خرید البسه جدید بی‌نیاز کند.

همچنین بهتر است که متریال به کار رفته در لباس کار باغبانی با این حرفه متناسب باشد. به همین دلیل اکثر تولید کنندگان برای دوخت لباس‌های باغبانی از رنگ‌ها و الیاف طبیعی استفاده می‌کنند تا محصول نهایی در مقابل پاره شدن، کثیفی و نور خورشید مقاومت خوبی داشته باشد.

۲- انواع پارچه برای دوخت

بسیار مهم است که جنس پارچه به کار رفته در لباس باغبانی با شرایط این شغل خاص سازگار باشد. به طور کلی پارچه باید باکیفیت بوده و بتواند در برابر عوامل محیطی مخصوص نور آفتاب دوام بیاورد. معمولا پارچه‌هایی از جنس پلی‌استر، کتان کجراه و… هستند، جهت دوخت لباس‌های باغبانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.  

برای انتخاب جنس پارچه لباس حتماً دمای شهر محل زندگی خود را نیز در نظر بگیرید. چون استفاده از پوشاک ضخیم در محیط‌های گرم و شرجی باعث کلافگی شما می‌شود. برای مثال پارچه فلامنت کجراه ضخامت نسبتاً زیادی دارد، به‌همین دلیل در مقابل عوامل محیطی مقاوم است. البته لباس‌هایی که با فلامنت کجراه ساخته می‌شوند گرم‌تر هستند. بنابراین برای باغداران مناطق گرمسیر توصیه نمی‌شوند.

کتان نیز یکی دیگر از پارچه‌هایی است که برای دوخت لباس باغبانی به کار می‌‌رود. این پارچه در طبقه‌بندی‌های ۳۰، ۷۰ و ۱۰۰ درصد عرضه می‌شود. به طوری که هرچه درصد کتان پارچه بیشتر باشد، ضخامت و وزن زیادتری پیدا می‌کند.

۳- مدل دوخت

از آنجا که لباس‌ کار باغبانی در محیط باز استفاده می‌شود، لازم است طراحی آن طوری باشد که بتواند در طبیعت دوام بیاورد. دوخت این البسه در مدل‌های مختلف انجام می‌گیرد؛ علاوه‌برآن طراحی پوشاک برای زنان و مردان متفاوت است.

  • مدل‌های دوتکه لباس باغبانی از یک شلوار و پیراهن به صورت مجزا تشکیل شده‌اند. لباس‌های دوتکه برای افرادی مناسب هستند که تحرک چندانی در باغ خود ندارند.
  • مدل‌های لباس کار یک‌سره نیز به طور کامل همه قسمت‌های بدن را پوشش می‌دهند.
  • نوع دیگری لباس باغبانی در بازار وجود دارد که به صورت لباس کار دوبنده طراحی می‌شوند. از آنجا که این مدل از قسمت شانه بسته می‌شود و آستین ندارد؛ آزادی عمل بسیاری را در اختیار فرد قرار می‌دهد.
  • آخرین مدل لباس باغبانی در واقع نوعی روپوش کار محسوب می‌شود. خریداری روپوش باغبانی کمک می‌کند که ضمن حفظ ایمنی، بتوانید نظافت شخصی خود را در محیط کار حفظ نمایید.

۴- اندازه و سایز لباس کار

لباس کار باغبانی باید متناسب با سایز و فرم بدن شما طراحی شده باشد تا هنگام کار احساس راحتی داشته باشید. در ضمن بسیار مهم است که پوشیدن و درآوردن لباس به سرعت انجام گیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که خرید محصول را متناسب با سایز خود انجام دهید.

نکات خرید لباس کار باغبانی از کارگاه تولیدی

با توجه به این‌که خرید لباس کار باغبانی موضوع مهمی است و نقش زیادی در راحتی شما هنگام کار دارد، لازم است که به یک‌سری نکات به هنگام خرید توجه داشته باشید. از جمله مهم‌ترین این نکات موارد زیر هستند:

  • بهتر است لباس باغبانی از مواد اولیه باکیفیت مانند پلی‌استر یا کتان تهیه شود؛ زیرا این پارچه‌ها مقاومت بالایی در مقابل خراشیدگی دارند. 
  • از آنجا که برای آبیاری گیاهان و درختان دائماً با آب سروکار خواهید داشت، توصیه می‌شود جنس پارچه ضد آب باشد.
  • لباس کار باغبانی باید به راحتی تمیز شود و در اثر شستشوی مکرر کیفیت خود را حفظ کند. همچنین دچار چروک یا تغییر رنگ نشود.
  • بهتر است که لباس دارای قابلیت تنفس باشد.
  • هنگامی که لباس باغبانی را می‌پوشید، باید آزادی عمل کافی داشته باشید و به راحتی بتوانید دستان خود را حرکت دهید. بنابراین لازم است که این نکته را نیز هنگام خرید لحاظ کنید.
  • گاهی پیش می‌آید که بخواهید قیچی باغبانی یا سایر اشیاء را همراه خود حمل کنید. بنابراین بهتر است که برای لباس باغبانی جیب‌های بزرگی در نظر گرفته شده باشد.
لباس کار باغبانی با کیفیت

قیمت لباس کار باغبانی در کارگاه‌های تولیدی بر اساس چه ویژگی‌هایی تعیین می‌شود؟ 

فاکتورهای مختلفی بر قیمت لباس کار باغبانی تاثیرگذار هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. در صورتی‌که برای دوخت لباس کار باغبانی از پارچه‌های باکیفیت و بادوام استفاده شده باشد، با قیمت گران‌تری به فروش می‌رسد.
  2. طراحی لباس نیز بر نرخ نهایی آن موثر است. چنانچه پوشاک طوری طراحی شده باشد که سهولت در کار و راحتی را برای کاربر به دنبال داشته باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد.
  3. برند تولیدکننده و میزان شهرت آن نیز بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است.
  4. خرید به صورت عمده تا حد زیادی می‌تواند قیمت لباس کار باغبانی را کاهش دهد. زیرا اکثر تولیدکنندگان برای خریداران عمده تخفیف‌های ویژه در نظر می‌گیرند.

برای این‌که بتوانید بهترین لباس کار باغبانی را با قیمت مناسب سفارش دهید، باید قیمت چندین برند برتر لباس کار را در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف با یکدیگر مقایسه کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع لباس کار، روی دکمه “لیست قیمت انواع لباس کار” کلیک کنید. درصورت هرگونه سوال درباره نحوه خرید عمده لباس کار از ایمن کلاسیک، می‌توانید با کارشناسان بخش فروش این مجموعه تماس بگیرید.

راهنمای کامل خرید لباس کار باغبانی از کارگاه تولیدی در یک نگاه

لباس کار باغبانی از پارچه‌های مقاوم و محکم تهیه می‌شود، بنابراین به خوبی بدن شما را در برابر آسیب‌های محیط کار مانند نفوذ شاخه‌ها و خارها حفظ می‌کند. به هنگام خرید لباس کار باغبانی باید پوشاکی را انتخاب کنید که از مواد باکیفیت ساخته شده باشد تا بتواند به مدت طولانی در مقابل سایش و پارگی دوام بیاورد.

بهترین لباس‌های باغبانی را می‌توانید از سایت ایمن کلاسیک با قیمت مقرون‌به‌صرفه و کیفیت عالی خریداری نمایید. با ثبت سفارش خود در این فروشگاه آنلاین محصول مورد نظر را بدون واسطه و به طور مستقیم از تولیدکنندگان خریداری خواهید کرد. همچنین امکان دسترسی به لباس‌های متنوع و مقایسه آن‌‌ها برای شما فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من